16 Ekim 2014 Perşembe

Bir sen misin perişannnn...

Bilgisayarınızın başına oturmuş akıllı uslu çalışırken, burnunuza birden kurabiye kokusu getiren ve işi gücü bıraktırıp sizi mutfağa sokan şey nedir?

A) Bulutlu sonbahar havası
B) Okuldan eve gelecek aç çocuk
C) Akşama çayın yanına ne yesek düşüncesi
D) Uzun zamandır kurabiye yapmamış olmak
E) Hepsi

Ben hiç düşünmeden E şıkkını işaretleyince bir anda mutfakta buldum kendimi. Kafamı hızlıca kilere uzatıp malzemelere baktım. Şeker, un, yumurta var... Gerisine bakmadan, bu kez kurabiye tarifi bulmak için yeniden geldim bilgisayarın başına.

Aklıma ilk şu şekilsiz kurabiyeler geldi. Aslında elimde arkadaşımın çok da sevdiğim bir tarifi vardı ama onun listesi biraz uzun olduğundan daha basit bi şeyler aramak istedim. Google'un arama çubuğuna şekilsiz kurabiye yazınca onlarca tarif sıralanıverdi önümde. Birkaçına göz attım... Ufak notlar aldım... ve tezgahın başına geçince ortaya aşağıdaki tarif çıktı.

Bu kurabiyeye çirkin diyenler de var, dağınık diyenler de. Ama ben tarifimin adını Perişan Kurabiye koydum.


Perişan Kurabiye
25 adet

2 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
125 gr tereyağı (yumuşak)
1/2 su bardağı zeytinyağı
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı fındık (iri kırıklanmış)
1 çay bardağı damla çikolata

* Yumurtaları ve pudra şekerini, el çırpıcısı ile çırpın.

* Tereyağını ve zeytinyağını ekleyip, pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpmaya devam edin.

* Un, kabarma tozu, vanilya ve tarçını bir kapta karıştırıp, eleyerek çırptığınız karışıma ekleyin.

* Çikolataları ve fındıkları ekleyin.

* Önce kaşıkla, tüm malzemeler karıştıktan sonra elinizle karıştırarak, ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin (gerekirse yarım bardak kadar daha un ekleyebilirsiniz)

* Hamurdan küçük parçalar (iri ceviz büyüklüğünde) koparıp, şekil vermeden, yağlı kağıt yayılmış fırın tepsisine dizin.

* Önceden ısıtılmış 170 derece fırında, yaklaşık 20 dakika pişirin.

Not: Tereyağı yerine margarin, zeytinyağı yerine ayçiçekyağı, fındık yerine ceviz, damla çikolata yerine de dilediğiniz küçük doğranmış kuru meyveleri (üzüm, kayısı vs) kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder