15 Şubat 2015 Pazar

Unsuz Çikolatalı Kurabiye

Lezzetli bir kurabiyenin 3 ana malzemesi nedir? Un, yağ ve şeker... Zevkinize göre bu üç malzemeye çikolata ekleyebilirsiniz, kuru meyve ekleyebilirsiniz... Şekli de yine sizin hayal gücünüze kalmıştır.

Ama bu kurabiyede, bu üç ana malzemeden ikisi yok. Çünkü bu kurabiye unsuz ve yağsız.

Bol Çikolatalı Kurabiye hem bizim evin hem de komşuların favorisi olunca, deneyeceğim kurabiyeler için önceliği yine çikolatalılara verdim. Aradım, taradım ve Arda'nın Unsuz Çikolatalı Kurabiye'sinde karar kıldım. Önce tarifi okudum, ardından tarifin altına bırakılan yorumları. Kimileri "muhteşem oldu" deyip, teşekkür ediyordu... kimileri ise "olmadı, tepsiye yayıldı" yazmıştı. Bu tepsiye yayılma vakaları gözümü biraz korkuttu ama yine de vazgeçmeyip, denedim. Benim sonuç da harika oldu.

Yine de, orijinal tarifin altına yorum bırakan birkaç kişinin de önerdiği gibi, bence de eğer çok tatlı istemezseniz, aşağıdaki pudra şeker miktarını biraz azaltabilirsiniz.


Unsuz Çikolatalı Kurabiye
22-24 Tane

2 su bardağı damla çikolata (bitter)
3 adet yumurta beyazı
1,5 su bardağı pudra şekeri + üzeri için 1 su bardağı daha
1 su bardağı kakao
1 yemek kaşığı nişasta
1 tutam tuz

* 1 su bardağı bitter çikolatayı benmari usulü eritip, soğuması için kenara bırakın.

* Yumurta aklarına bir tutam tuz ekleyip, iyice köpürene kadar, yaklaşık 2-3 dakika çırpın.

* Pudra şekerini ekleyip, çırpmaya devam edin.

*  Kakao  ve nişastayı eleyerek ekleyin. Erittiğiniz çikolatayı de ekleyip, karışım homojenize olana kadar çırpın.

* Kalan damla çikolataları ekleyip, bir kaşık yardımıyla karıştırın.

* 1 su bardağı pudra şekerini çukur bir tabağa alın. Hazırladığınız karışından, bir tatlı kaşığı yardımıyla parçalar alıp, bir başka kaşık yardımıyla tabaktaki pudra şekerine koyun. Tabağı sallayarak pudra şekeriyle kaplayın. Elinize alıp, hafifçe yuvarlayarak tepsiye dizin. Kurabiye hamuru bitene kadar aynı işleme devam edin.

* Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 10-12 dakika pişirin.

* Tepsiyi fırından çıkarıp, soğuyuncaya kadar dinlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder